De dood van een machine

De dood van een machine is in zicht.

Maar JIJ doet niets.

Dit is KILLING.

 

  • Je ziet het al aankomen, maar stopt de gedachte weg.
  • Je vraagt je af, heb ik alles gedaan wat in mijn macht lag?
  • Het is onvermijdelijk, maar uitstel ligt op de loer.
  • Jarenlang ging het goed, nu niet meer.
  • Heb ik de aftakeling gezien?
  • Heb ik tijdig ingegrepen en geholpen?
  • Er werd gepresteerd boven zijn kunnen, jarenlang.
  • Het piepte en kraakte, maar toch gingen we door.
  • Er moest geleverd worden, want de klant vraagt.
  • Er was geen tijd voor dagelijks onderhoud,
  • Goede verzorging, schoonmaak en aandacht ho maar, teveel werk.
  • Nu is het einde in zicht, wat nu?
  • Nu trekken we de stekker eruit, zonder blikken of blozen.
  • Je hebt je dienst bewezen.
  • Via een achterdeur beland je in het donkerste deel van de werkplaats.
  • Als je geluk hebt, anders lig je meteen in de oud-ijzerbak. Gelukkig is ijzer duur, wordt er toch nog iets voor je betaald.
  • Op naar de volgende machine, gelukkig er is al een nieuwe in bestelling.
  • Budget is er voor gereserveerd.
  • Ja dat is CAPEX budget, geen onderhoudsbudget, gelukkig, de KPI blijft groen.
  • Misschien had je nog langer kunnen leven, als we “onderhoud” hadden gepleegd.
  • We zullen het nooit weten.

 

Deze situatie is niet uniek.

Er gaan dagelijks in Nederland machines dood.

Maar wist je dat door zo te handelen, ook een stukje van je monteur doodgaat?

Het kan ook anders!

 

Monteurs zorgen graag goed voor machines,

En als JIJ goed voor je monteurs zorgt,

 

Blijft je organisatie langer leven!

 

 

Tip:

Monteurs “lopen weg” als er geen visie is en ze niet betrokken worden bij de organisatie van je bedrijf. Kijk eens bij mijn diensten: “maintenance advies”. Daarin geef ik 3 oplossingen die jou kunnen helpen, om monteurs te behouden.

Alle blogs >